utorok 28. augusta 2018

Biofyzika a biológia


Ahojte,

  rozhodla som sa spísať vám informácie ohľadom predmetov ešte z prvého ročníka. Keďže veľa vecí sa na Ústave lekárskej biológie zmenilo informácie mi spísala kamarátka, ktorej za to veľmi krásne ďakujem.

Biofyzika
    Pre mnohých strašiak a myslím, že oprávnene. Prednášky sú dlhé, nudné a priam nekonečné, obsahovo vám to veľmi veľa nedá (podľa môjho názoru, ale stále sa nájdu jedinci, ktorí prednášky zbožňujú). Nasledujú cvičenia, na ktorých robíte praktické veci (napr. EKG, ultrazvuk), doma spíšete protokoly (uprostred roka sa rozhodli, že ich nemôžeme spisovať na vopred predtlačený vzor, ale musíme ich písať ručne). Ako je to teraz netuším, no pokiaľ nemusíte zbytočne z toho nerobte kaligrafické ozdobné papiere a skúste tomu venovať čo najmenej času, radšej ho venujte anatke. 

  Na začiatku cvík sa píšu krátke testy 2 otázky x 4 možnosti (odpovedí môže byť viac ak si správne pamätám), ale nie je nič strašné, rovnako ako zápočet, ktorý sa píše niekedy koncom novembra.

  Horšie je to už so skúškou. Otázok je 255 plus mínus, zvykne sa to o pár otázok zmeniť.  Je to ťažké, je ich veľa a ako sa učiť sa vlastne ani nedá povedať. Ja som prvých pár dni prešla 6 otázok denne, potom zistila, že nestíham a skončila som pri opakovaní 45 otázok za deň. Ako sa to dá a ako som to spravila neviem, len viem, že pri tom predmete som bola zatiaľ najzúfalejšia, že sa to nedá naučiť a toľko otázok už vôbec nie.


  Ak túto skúšku nespravíte a budete ju prenášať, musíte myslieť na to, že počas druháku zimného skúškového vás čaká kombinácia anatómia a histológia, ktoré sú dosť náročné a jednu z tých skúšok nestihnete, ak budete opakovať skúšku z biofyziky ( pretože buďme úprimní nezadarí sa všetko na 1x a niekedy pri neskutočnom nešťastí nespravíte ani jednu a tak si leto pokazíte dvoma skúškami, čo je psychicky aj fyzicky náročné). Takže sa na tie otázky nevykašlite, otázky si prejdite, predpovede starších sú nie vždy pravdivé a páni skúšajúci radi prekvapia. Skúšku nepodceňte, verte mi, že ak ju spravíte a zbavíte sa jej bude vám oveľa lepšie a na leto si ju nechávajte len ak je na to vážny dôvod. Kebyže ste pred skúškou mali nejaké otázky, pokojne napíšte.

Biológia (spísaná kamarátkou)
  Ak si myslíte, že prijímačková biológia bola ťažká, bude to ešte horšie!  Nie, nechcem Vás strašiť. V mojom prípade to bol jeden z obľúbených predmetov, keďže biola bola moja srdcovka už na gympli, až kým neprišiel letný semester.

  Kým sa dostanem k letnému semestru, oboznámim Vás s tým, o čom bol ten zimný. Na cvikách sme robili zväčša s mikroskopom, pozorovali sme preparáty, v celku to bola pohodka. No okrem toho si  pamätám aj niečo záživnejšie, napr. to ako sme izolovali DNA z kiwi. :D Na prednášky som chodila  zo začiatku, no keď som zistila, že sa nestíham učiť na iné predmety, tak som od toho upustila. Samozrejme, nebol to hlavný dôvod. Na medicíne zistíte, že čas pre seba je vzácny, tak prečo si ho zbytočne vypĺňať prednáškami, ktoré nie sú povinné.  



  V zimnom semestri musíte absolvovať 2 testy, ktoré nie sú vôbec náročné. Podmienkou bola 60 % úspešnosť z každého testu. Testy boli robené na prijímačkový štýl. Mali ste 4 možnosti, z ktorých správne boli konkrétne 2. Čo si pamätám, tak na prvom teste viac ľudí pohorelo, pretože to zobrali na ľahkú váhu. Nenaučili sa dataily, ktoré sú v biole alfa-omega, čo je môj názor.  

  Spomínaný letný semester bol pre mňa utrpenie, keďže počítanie genetických príkladov nie je nič pre mňa. No prežila som to. Na cvikách treba dávať pozor, počítať príklady a neflákať to ani so zapisovaním postupov. Viem, že v niektorých skupinách počítali takmer všetko, čo bolo v pracovnom zošite, v iných zas len niektoré príklady.


  Ak Vám to nepôjde, tak ako mne, nebojte sa požiadať o pomoc spolužiakov, ktorým to páli viac (ako Vám), alebo ak sa hanbíte, je tu možnosť konzultácie na ústave biológie, kde vám určite pomôžu.

  Aby ste sa mohli dostať ku skúške, musíte získať celkovo 20 zo 40 bodov, čo sa dá v pohode nazbierať. Témy na skúšku sú zverejnené na našej stránke, kde nájdete aj všetky informácie o hodnotení, podmienkach a pod., nielen k biológii, ale aj k iným predmetom. 


  To ako dlho sa treba učiť na skúšku je veľmi individuálne. Mám spolužiakov, ktorí to prešli za dva dni a spravili to. Ja som sa učila cca. týždeň. Rozdelila som si to tak, aby som stihla všetko prejsť a mala deň-dva rezervu. V skutočnosti to vyzeralo tak, že prejsť som stihla všetko a opakovanie som stihla cestou vlakom. Ak sa naučíte podstatu ku každej téme, tak skúšku máte zaručene spravené. No a potom sa môžete tešiť na prázdniny tak ako ja, keďže to bola moja posledná skúška v prváku! 😊
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 Ahojte,  určite ste si všimli, že som dlhšie nič nové nenapísala, ani sa blogu aktívne nevenovala. Týmto sa ospravedlňujem všetkým, ktorým ...