sobota 18. augusta 2018

Fyziológia



  Predmet vskutku príjemný, ústav ústretový, cvičiaci usmievaví, za mňa najpozitívnejší predmet doteraz. Nerobili zbytočné prieky (až na jednu nemilú príhodu, no podľa jednej udalosti nechcem hodnotiť celý ústav), vedeli sme sa dohodnúť aj čo sa týka absencií, testy neboli čisté šialenstvo. 

  Z tohto predmetu vás čaká 6 zápočtov, pričom ak budete mať priemer 86% nemusíte písať test na skúške. Dá sa to zvládnuť, mňa to žiaľ utieklo o 4%. Tento predmet sa skladá z jedného cvika týždenne, jedného semináru, na ktorom sú dovysvetľované veci z prednášky a prednášok, ktoré neboli, ale už sú povinné. Je nutná účasť aspoň 70%. V zime som na prednášky nechodila, na tie povinné avšak už áno, ale kebyže nemusím nejdem tam. Osobne mi viac dal seminár a cvičenia. Na cvičeniach robíte prakticky rôzne vyšetrenia z krvi, moču, rôzne dychové skúšky, skúšky sluchu atď. Nie je to žiaden postrach a navyše testy sa na nich nepíšu. Na začiatku vám cvičiaci povie čo sa ide robiť, čo je dôležité a čo sa načo využíva. Je potrebné mať k tomu dve knižky, ktoré vám dajú v knižnici. Na zápočty sa dá učiť buď z prednášok alebo z Javorku. Mne osobne táto kniha bola krajne nesympatická, bojovala som s ňou a boli odseky, ktoré som čítala aj 10x kým som ich pochopila. Máme k tomu s kamarátkou aj jeden výrok, ale nie je vhodný pre uverejnenie.  Na úspešne zvládnutie zápočtov je potrebných 60%, pričom ak vám to nevyjde je opravný termín, doučíte sa a ide sa ďalej. Testy sa píšu na tabletoch, musíte označiť krúžok. Pozor nie celú vetu, systém to neprečíta a vy zbytočne neurobíte test.
Počas cvík, keď sme potrebovali kvapku krvi odvážneho spolužiaka

  Na konci letného semestra je kolokvium. Ťaháte si jednu zo 41 praktických otázok, ktoré boli na cviku počas roka. Nie je to nič hrozné ak si nepotiahnete čo nechce a medzi neobľúbené témy patrí spirografia a EKG. To proste nechceš. A ak ste ako ja, potiahnete si ju. Keďže kolokvium bolo v jednom týždni s ďalšími kolokviami, zápočtami a inými vecami, na učenie bolo málo času a spomínanú otázku som sa učila o 4tej ráno...aby som si ju následne vytiahla, zmenila farbu a stresovala. Nakoniec som to vďaka akým takým vedomostiam, úžasnej spolužiacke a milej profesorke dala, ale aspoň mám konečne páru ako sa spirografia robí a ako sa určujú hodnoty. Takže dôležité je nezľaknúť sa, vedieť a kecať. V deň skúšky,  ak teda nemáte priemer 86%  vás čaká test, ktorý musíte spraviť na 60%, aby ste mohli ísť na ústnu skúšku. Test nie je strašný, ale budete mať po ňom pocit, že nič neviete a že ste ho nespravili. Pocitom neverte. 
  
  Ústna skúška sa skladá zo 150 otázok, pričom si ťaháte vopred určenú kombináciu troch otázok. Aj keď som bola v strese, táto skúška sa radila medzi tie z prijemné, menej stresujúce a samotné skúšanie bolo aspoň pre mňa skôr rozhovor ako skúšanie. Takže jednoznačne pozitívne hodnotenie. Strašiakom je v letnom semestri druháku jednoznačne biochémia.

aj takto sme sem-tam chodili na zápočty....neskutočne pripravení....

  Tento predmet je spojenie anatómie, histológie, biofyziky a biochémie. Musíte sa naučiť prepájať, hľadať logiku. Nie je to typický memorovací predmet ako histológia, skôr a aj na skúške sú zameraní na logiku a či chápete základným princípom fungovania. Ako mi povedala jedna milá profesorka, oni sú si vedomí, že všetko vedieť a chápať za taký krátky čas nemôžeme a veľa vecí nám docvakne až na patofyziológii. Očakávajú od nás predovšetkým logiku a pokiaľ ju tam nájdete, 
máte vyhrané.

  V skratke a stručne – príjemný logický predmet, ktorého cieľom nie je vás zničiť.


Odporúčaná literatúra: Javorka - Fyziológia 
Dve knihy ku cvičeniam - dostanete v knižnici, zbytočne nekupovať


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 Ahojte,  určite ste si všimli, že som dlhšie nič nové nenapísala, ani sa blogu aktívne nevenovala. Týmto sa ospravedlňujem všetkým, ktorým ...