Dlho som premýšľala či napíšem tento článok, ale nakoľko som
dnes v relatívne dobrej nálade bez prímesy depky, tak som sa na to
odhodlala.
Prestala som chodiť na niektoré prednášky. Proste som to
vzdala. Po úpornej snahe dávať pozor a nemať mikrospánky a následnom
zistení doma pri učení, že si nič z výkladu nepamätám som si povedala, že
si namiesto toho pospím dlhšie a budem sa doma učiť. A aby som nemala
výčitky svedomia tak som minule miesto sedenia na prednáške poupratovala celý
dom. To viete ľahšie uľavíte svojmu svedomiu, keď robíte niečo užitočné ako
keby ste ten čas prespali :D
Uvažujem či nemám poruchu osobnosti alebo prinajmenšom alter
egá ( jedno, ktoré strašne chce študovať medicínu, druhé, ktoré netuší čo tam
robí a má sto chutí odtiaľ zdrhnúť). Totiž to mám stavy kedy vrámci jednej
hodiny dokážem chytiť panický záchvat, že proste toto sa nikdy nenaučím
a nespravím ani zápočty, po pocit úplného nadšenia, že aké je to všetko
krásne super a chcem vedieť viac. Ale teraz vážne bez srandy....sama o sebe
pochybujem či som normálna. V čase panických záchvatov a depky som
schopná ísť oznámiť tetám na študijnom, že teda tuna som skončila ( od toho
kroku ma delia posledné zbytky zdravého rozumu a vedomia, že nič ma nebaví
viac ako medicína a ak by som to spravila tak si celý život búcham hlavu
o stenu, že som sprostá...a ani si vlastne neviem predstaviť čo by som
miesto mediny študovala....) a v čase nadšenia som proste žiariaca bytosť
s iskričkami nádeje, že sa raz ocitnem aj v druhom ročníku. Takže ako
som uviedla čistá schyza, sem tam premýšľam či vydržím sama so sebou...
Toto asi nebude znieť optimisticky, ale hádam (dúfam), že ak
týmito predmetmi prejdem tak už mám na dlhý čas od tohto pokoj. Totiž na medinu
som išla s majestátnou myšlienkou ako obídem všetky veci, ktoré nenávidím.
A to – grafy. Nenávidím grafy, nevidím v nich to čo mám,
a neviem v nich čítať. Viete čo robím na každom cviku biofyziky ?
Áno, presne tak, kreslím grafy. Na prijímačky som síce prerátala príklady, ale
naivne som si myslela, že ich rátam naposledy a nadobro sa ich
zbavím...Zas omyl...Od tohto roku nám zaviedli Lekársku chémiu, ktorá predtým
nebola a tak sa trápim nad prerátavaním príkladov. Jediná výhoda je, že
môžeme mať kalkulačku. No a do tretice nenávidím zákony. Ale z ničoho
nič nám do prváku presunuli predmet Lekárska etika, ktorý bol pôvodne až vo 4.
ročníku a tak sedím na prednáškach a cvikách a dívam sa na
zákony – práva pacienta, práva lekára, ako sa má lekár zachovať pri tej
a tej situácii v súlade zo zákonom... atď. Jediné čo ma drží je
vedomie, že ma takéto predmety máme len v prvom a od druhého to bude
viac medicínsky zamerané...niežeby tieto veci boli vzdialené medicíne, lebo
prepojenie tam je, ale chápete ma, nie? Tieto pocity nezdieľam sama ako som sa
dopátrala, čo mi dosť pomáha, že teda nehrabe mi úplne. Alebo ako sa u nás
doma hovorí, nie som trafená veľmi, ale presne :D
A teraz niečo optimistickejšie, aby som nevystrašila všetkých nádejných budúcich medikov. Stále ma fascinuje anatómia. Ako sa vyjadril pán profesor : veď vás to prejde...Ale momentálne je to môj najobľúbenejší predmet a ja som sa s ním celkom zžila a napr. z nervov som nebola zmätená a dokonca som sa väčšinu z nich na cviku aj naučila a pamätám si ich. Totižto minule sme mali cievy a ja som na konci hodiny optimisticky pristúpila ku kadaveru, že ukážem jedno z arterii a víťazoslávne som chytila čosi dlhé a biele do pinzety a hovorím : Toto je arteria .... a ono to mrcha bol nerv.... Všetko totiž vyzerá na kadaveri rovnako a vy to určíte iba podľa toho kadiaľ prebieha a okolitých štruktúr. Tak som zo zúfalým povzdychom odšmarila pinzetu a odišla znechutená od kadaveru – s depkou na krku. Ale už to začína byť jasnejšie a jasnejšie a zachvíľku ma čakajú pichačky ( úžasný názov pre test, v ktorom vám napichajú špendlíky s vlajočkami na rôzne štruktúry, napr. na nervus medianus, arteriu axillaris, os pisiforme, atď. a vy máte napísať čo je to. Verte mi, keď som to prvýkrát počula, neverila som vlastným ušiam a asi 5 minút sa rehotala jak bláznivá) A môj umýsel je si do budúceho cvika prejsť všetky doterajšie štruktúry, aby som ich na cviku len zopakovala a šla domov optimisticky naladená, že stačí zopakovať a viem to. Tak na mňa myslite, aby som neostala len pri tom úmysle, ale môj plán sa aj vydaril a neskončila som tupým pozeraním do Čiháka a Nettera.
A ináč je stále
kopec vecí, ktoré sú na škole super. Napríklad skupina, v ktorej som,
záchvaty smiechu nad rôznymi vecami – a preto čakám kedy ma raz vyhodia zo
študovne za porušovanie ticha – spoločné obedy, kedy sa nebavíme len
o medicíne ( aj keď niekedy mi mäso nápadne pripomína svaly kadavera),
naháňanie autobusy, keď sme leniví odkráčať si to na ústav anatómie a také
každodenné bežné strasti a slasti študentského života. Taký krásny,
pomerne slobodný život študenta na vysokej škole zcela odlíšný od toho
stredoškoláckeho a to krajšieho. S kopou nových zážitkov
a priateľov.
A na záver obrázky vystihujúce môj stav, teda keď
som tak "optimisticky" začala tak aj tak skončím :D
|
P.S.: Neberte ma veľmi vážne, štúdium ma baví, len mi sem tam prepína :P
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára