streda 26. júla 2017

Medičkin sprievodca prvákom

Ahojte :)

  pripravila som si pre vás článok s radami a infoškami ohľadom prvého ročníka. Pevne verím, že väčšina z vás už poslala návratku, zapísali si predmety a už len čaká na zápis, ktorý by ste mali mať 21.8. To už mnohí z vás nadšení a aktívni zháňajú knihy a informácie na čo sa sa pripraviť. Takže vám prinášam pár informácií, ktoré by vám mohli pomôcť.




Prihlásenie na portál UPJŠ

  Materiály k niektorým materiálom - hlavne anatómii a chémii sú dostupné na tomto portále UPJŠ: http://portal.lf.upjs.sk/
V prvom rade sa musíte zaregistrovať tu: http://portal.lf.upjs.sk/index.php?f=registrace
Poriadne si prečítajte informácie na boku v žltom rámčeku. Po zaregistrovaní a doplnení vhodných údajov trvá 48 hodín kým vás admin schváli a vy získate prístup.

Pozor! 
  Pri tomto kroku robia ľudia veľmi veľa chýb a potom sa čudujú, že registrácia neprebehla. Po registrácii treba to tohto záznamu pridať tieto informácie :
 
  Samozrejme dôležité je správne zapísanie vášho mena a priezviska, ale takisto do Organizácie to čo tam mám uvedená ja a do Oddelenia napíšete svoj odbor VL/ZL, nasleduje čiarka a potom číslo, ktorým sa prihlasujete to AiS2. A samozrejme ak uznáte za vhodné môžete aj vaše telefónne číslo. 
Po správnom zadaní informácii a 48 hodinách ste úspešne prihlásení a máte prístup k študijným materiálom.

Oblečenie a výbava na cvičenia z anatómie

Plášť: treba vám biely medicínsky plášť. Samozrejme kúpite ho na škole v zdravotníckych potrebách, či dole pri jedálni aj s naším logom, ale za značne vysokú cenu a pokiaľ nemienite vyhodiť na jeden plášť 30 eur tak vám tam neodporúčam nakupovať. Osobne odporúčam dva plášte. Jeden na anatómiu a druhý na histolu. Je to hygienickejšie, praktickejšie a ak sa sem tam zabudnete a z pitevne idete rovno na intrák a tam ho necháte máte istotu, že druhý vám visí v skrini v šatni a máte po starostiach.


http://canis.cz/damsky-plast-eva-bily-g5506.html

Rukavice: veľkosť je na vás, rovnako ako farba. V mojej skupine sme mali hádam všetky odtiene modrej, čierne, biele a neviem ešte aké. Pozor jedine na materiál. Ak máte kožné problémy je pre vás vhodné si kúpiť tzv. Latex-free. Neobsahujú prášok, ktorý vyvoláva alergické reakcie.

http://www.mixxer.sk/falcon/eshop/0/3/5/1200-Nitrilonove-rukavice-Nepudrovane-S


Prezúvky: biele, s bielou podrážkou. Myslím, že to je hlavná podmienka pri výbere vašej obuvi. Inak je to úplne jedno aký štýl si zvolíte. Ale na zimu odporúčam s uzavretú obuv, aby vám nebolo zima. A takisto to kúrenie na škole je....takže byť vhodne obutý je základ :D

http://www.mixxer.sk/falcon/eshop/141-1-Zdravotnicke-oblecenie-a-obuv/0/5/5982-Zdravotnicke-ultralahke-kroksy-s-remienkom-biela-farba


Pinzeta: Ach, to bol šok, keď sa ma pani v predajni opýtala: Slečna a koľko centimetrovú chcete? Len som zo seba vysúkala prekvapené : To je ich akože viac druhov ? Pre ujasnenie -je úplne jedno či vaša pinzeta bude mať 10 cm alebo 14cm (ja mám pre istotu obe :D). Hlavné je, aby to bola anatomická pinzeta - to znamená, že na konci nie je zahnutá. To preto, aby ste pri zaobchádzaní s nervami a cievami nejakú tým zahnutým koncom túto dôležitú štruktúru nezničili (nebojte sa, aj tak sa vám niečo podarí aspoň mierne poškodiť :D).

anatomická pinzeta


Skalpel: naprosto zbytočná vec v prváku, ale ak chcete pred spolužiakmi vyzerať ako profík pripravený na všetko pokojne si ho kúpte :D Brať s rezervou, sama som zvažovala kúpu :) Ak by ste sa v 3. ročníku rozhodli pre anatomickú pitvu určite sa vám zíde.

  Moje odporúčanie na nákup týchto vecí: http://www.canissafety.sk/
Majú veľmi dobré ceny a neminiete na to všetky peniaze čo máte. Treba vám ich na knihy, myslite na to. Knihy sú drahý špás....

Knihy

  Pre nadšeného prváka hádam najdôležitejšia vec po plášti. Aké knihy mi to vlastne treba ? No tak vám to zhrniem v skratke. 
Anatómia 
Anatómia 1,2,3 od Radomíra Čiháka. V knižnici ak sa vám pošťastí dostanete Mráza - Anatómia 1,2. Ktoré sú lepšie ? Mne osobne vyhovuje tzv. poznámkový štýl Čiháka, na Mráza som si nezvykla a len tak voľne sedel na poličke. Ale je to na vás. Sami musíte prísť na to čo vám viac vyhovuje. Takisto v knižnici dostanete Obrázový slovník anatomie - Feneis. Odporúčam zadovážiť si atlas - najlepší je podľa mňa Netter, úplna topka a zároveň umelecké dielo. Za rozumnú cenu ho dostať tu: http://www.littera.sk/kniha/79493



Biofyzika
Praktické cvičenia na biofyziku
Lekárska biofyzika - Hrazdira
Taká secret info: na Kosmalte v copy centre vám vytlačia prednášky z biofyziky. Určite si to zadovážte. Ak si aj zaumienite, že si určite budete písať poznámky, myslím že po 2 týždňoch vás to prejde. Nebudete totiž stíhať....a ak náhodou budete, tak po sebe neprečítate....verte mi. Tiež som bola odhodlaná....až kým som si ho nekúpila :D Nemusíte sa báť, žeby to pán prednašajúci nevedel. Nám prvákom sa to totiž podarilo prezradiť....
Pred skúškou z bf si zjavne budete zháňať na Burze aj vypracované otázky z biofyzy. Avšak či stoja za to stojí za uváženie.

Lekárska chémia
Základy lekárskej chémie - Guzy
Biochémia - Dobrota
Z portálu stiahnuté praktické cvičenia. O tomto predmete a knihách bližšie v článku Lekárska chémia 

https://www.martinus.sk/?uItem=245317


Knihy na Prvú pomoc, Lekársku etiku vám netreba. Síce som knihu z prvej pomoci mala, ale okrem prvej prednášky som ju ani neotvorila. A na etike vám pred skúškou a zápočtom poskytnú materiály z cvičení a prednášok. So don´t stress.

Latinčina
Modrá kniha - Latinčina pre medikov od pána profesora Šimona. Viac sa k tomuto predmetu povedať nedá. 

https://www.martinus.sk/?uItem=215746


Biológia
Lekárska biológia 1 - červená kniha a Lekárska biológia 2 - modrá kniha
Praktické cvičenia dostanete na prvom cviku, ak sa to nezmenilo. 

http://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/edicna-cinost/knizne-novinky-2012/kn-lf-9/


Sociálna medicína a Medicínska informatika - absolútne sa týmito predmetmi netrápte. Materiály sú dostupné na maily či portáli.

Angličtina pre medikov - každá skupina dostane od svojej cvičiacej súbor, ktorý si stiahne a odkiaľ budete čerpať informácie a materiály.

Histológia
Fuknčná histológia - Konrádová 
Embryológia - Kapeller
Praktické cvičenia z histológie - NOVÉ! - zakúpiť v UNIBOOK na našej fakulte. Áno, sú drahé. 9 eur za tenký plátok je veľa, ale čo už. Ale toto vám stačí riešiť až po úspešnom zložení skúšok vo februári.

https://www.martinus.sk/?uItem=25103

https://www.martinus.sk/?uItem=108899


  Toľko ku knihám. Pokiaľ nechcete nové knihy, odporúčam Burza LF UPJS. Starší vám veľmi radi predajú svoje knihy a vy ušetríte nejaké to euro. Ale zas pozor, niekedy vám chcú predať knihy do prvého ročníka, ktoré vám vôbec netreba. Prečo len do prvého ? Lebo začínajúci medik - prvák je naivný prvák a hlavne nadšený a berie všetko. Nebojte sa aj som taká bola preto mám kúpenú Prvú pomoc, ktorú som až raz otvorila. Tak neurobte tú istú chybu. 

Farbičky, čarbičky so sebou mám stále.....

...a na medicíne obzvlášť. Že vám treba perá a ceruzku vám písať nebudem. Bez toho hádam na prednášku nepôjdete. Okrem toho vám treba základné farbičky na biológiu - budete kresliť veci do protokolu. Zásoba ružovej, fialovej a modrej, najlepšie všetky odtiene na histológiu. A ak ste ako ja tak veľa farebných zvýrazňovačov, sticky notes a zásoba všetkého čo spadá pod kategóriu Stationary. Prečo nie? Ste na medicíne a ak máte podobnú mániu ako ja, je to veľmi krásne  bezstrestne si kúpiť nové perá a zvýrazňovače do zásoby, lebo veď sa vám zídu :D

Fotka od medičky v MT :)

  Toľko k základnej výbave medika -prváka. Dúfam, že vám to pomohlo a v prípade otázok mi pokojne píšte do komentárov či na mail :) Rada pomôžem.

Takže užívajte si prázdniny, hlavne sa veľa neučte a tešte sa na svoj prvý rok na našej spoločnej fakulte.
  


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 Ahojte,  určite ste si všimli, že som dlhšie nič nové nenapísala, ani sa blogu aktívne nevenovala. Týmto sa ospravedlňujem všetkým, ktorým ...