piatok 29. septembra 2017

Vlak rozbehnutý

Ahojte :)

  Presne pred rokom o takomto čase som napísala článok s výstižným názvom Vlak sa rozbieha. Vtedy to bolo pravdou, naozaj sa ten pomyselný medický  "vlak" rozbiehal. Tento rok sa nič nerozbieha, ale ako hneď v prvý deň rannou histológiou ten vlak nabral rýchlosť, tak už len zrýchľuje a zastávky nie sú žiadne :D Double M sa rozbehli s dosť veľkým nadšením, ktoré žiaľ my študenti nezdieľame (Prezývka Double M dôjde hádam každému kto na LF UPJŠ študoval/študuje, ak ste ešte nemali česť, verte že spoznáte a pochopíte). A tak poniektorí máme za sebou prvé testy, prvé desy, prvé vzdanie sa návštevy niektorých prednášok.
  Ale zo všetkého treba vyťažiť a tak vám z prvých 2 týždňov prinášam najlepšie hlášky a komentáre, ktoré život medika a prednášky priniesli.


Biochémia 
  • Ste pre mňa sklamaním - prvá veta hneď na úvod/alebo na vzbudenie nadšenia ? to asi nikto netuší...
  • Nič nie je čiernobiele - neviem čo tým chcela povedať, ale jednoznačne môžem povedať, že žiaľ aj celý Dobrota je farebný, so všetkými grafmi, ale napriek mojej obľube farebnosti, tentokrát nadšená nie som... a éterická polovíla vtedy odmietla použiť zvýrazňovače, čiže vlastne jej takto bolo nepriamo naznačené, že moja pridaj tomu farbu :D
  • To, že vidím neznamená, že viem - alebo rady ako sa učiť
  • Pozriem a vidím, že NEM- inými slovami, že sme z biochémie blbí :D
  • A no na konci sa konečne dostávame k tomu, čo študenti najviac chcú, a to k medicínskej stránke biochémie. Ja nechápem prečo sa vám to tak nepáči, tá biochemka a chcete vkuse tú poslednú časť, tú medicínsku - prečo asi ? 

Zhrnutie celej biochemky v jednom slide :D


Anatka
  • Viac sa mi páči biochémia - netuším ako som túto vetu mohla vypustiť z úst, ale stačí asi fakt, že anatka a ja nie sme veľkí kamaráti.
  • Nech nikto odo mňa nečaká spoluprácu - komentár k výzve profesorky, aby sme spolupracovali a spolu určili štruktúry, že sa tým niečo naučíme (pre mňa bolo zaťažkávajúce už len sedieť na tej prednáške, nieto sa k tomu ešte vyjadrovať).
  • Študent nech príde na prednášku riadne zorientovaný v čase, priestore a problematike. Hláška tohto týždňa - Vidím, že ste minimálne zorientovaní v čase a priestore, keďže tu sedíte, ale v problematike nie....
  • Kto nechodí na prednášky je kľudný študent, ale keď prídete na prednášky, zistite koľko veľa toho neviete.
  • Nevadí...nevadí....fakticky.....nevadí....
  • Keď stiahnete sval musculus epicranius, odhalíte lebku. Vlastne viete to je to čo indiáni brali ako korisť - skalp a potom to nosili za opaskom. 
  • Pokiaľ som doteraz nemala už mám fóbiu z hrán na suturách - objavenie nového druhu fóbie.
  • Pars petrosa má tvar lepšieho kornútku, viete ten drahší keď si kupujete.
  • Je to pomerne ľahká kosť, ale dá sa na nej vyskúšať všetko, hlavne úpon svalov - čiže veľmi ľahká kosť :D
Ja tam kornútok nevidím, ale možno by som mala konečne zapojiť stále spomínanú fantáziu....


Fyziológia
  • Je to najdôležitejší predmet, také spojenie biológie, biofyziky, anatómie a histológie v jednom, ale zakaždým sa študenti učia viac biochémiu aj keby nemali. Proste je to tak, to je fakt....( a smutný úsmev k tomu, kto si prešiel biochemkou tak ten smútok chápe...).
  • Ruku priateľa či nepriateľa si v dlani podržíme, aby nám náhodou od strachu neucukol a snažíme sa nepichať z veľkej výšky, aby sme neprerazili ihlou celý prštek - návod na odoberanie kapilárnej krvi z prsta na cvičení.
  Ináč na fyziolke sú všetci zlatí, až je to nezvyk popri Double M, že človek si nie je istý či je to pravda alebo sú fakt takí milí. Po druhom týždni môžem reálne zhodnotiť, že sú to veselí ľudia, akurát mi nejde do hlavy prečo takí nemôžu byť na každom ústave.

Bürkerova komôrka
Histológia 

  • Pípli ste si ISIC, kolega ? Áno ? A to teraz tak slabo pípa ? To už nebudem počuť kedy pípate viacero ISICov ? A ako to teraz zistím ? No, tak to je smola.... (vďaka za nové snímače na ISIC, ktoré nepípajú na celú aulu). 
  • A potom to čo starší už vedia zjavne spamäti - prednášky sú povinné, lebo na diplome budete mať počet hodín, ktoré ste na lekárskej fakulte strávili a vy ich nebudete mať, keď na prednášky nebudete chodiť. A to sa netýka len môjho predmetu, mali by sa všetkých. Ale ja viem, že vám je to jedno. 
 Základy zdravotnej starostlivosti
  • Vrchná sestra sa už nevolá vrchná sestra, ale manažérka dennej zmeny.

Dodatok k BOZP
  • Je prísne zakázané vypaľovať trávne porasty, stromy a kríky v okolí areálu UPJŠ.
  • Ohlasovňa požiarov je označená ako ohlasovňa požiarov.
  • Dodatok profesorky: Je zakázané fajčiťna cvičeniach - no keď nemáš pre každého načo budeš vyťahovať....
Toť asi všetko k najhlavnejším predmetom, v skratke a jasne. Pointu niektorých hlášok však ocenia v niektorých prípadoch len starší, ktorí to dobre poznajú, tí mladší zas na to o chvíľu prídu a život ich naučí :D

Info pre prvákov, ak im to náhodou na biofyzike už nebolo povedané: Lekár, ktorý nevie fyziku a myslí si, že je dobrý je hlboký omyl. Lekár bez fyziky nie je dobrý lekár. (Ak ste to ešte nepočuli, nemajte strach, ono to príde)

Majte sa krásne a ako hovoria naši profesori účte sa! 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 Ahojte,  určite ste si všimli, že som dlhšie nič nové nenapísala, ani sa blogu aktívne nevenovala. Týmto sa ospravedlňujem všetkým, ktorým ...