štvrtok 9. februára 2017

Život je zmena ...


......a medicína je veru velikánska zmena. Zmení každého. Pomaličky, nenápadne a hlavne neprestajne... A keď sa po prvom semestri konečne zastavíte, zrazu si uvedomíte čo všetko sa zmenilo...kým ste boli a čo kým ste....

https://www.google.sk/search?q=netter&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi96puSxqTVAhWqJ8AKHYpUD6kQ_AUICigB&biw=1536&bih=669#imgdii=MLEqWB3_4XHnZM:&imgrc=-Y0YL3aP3thI9M:



  Stručné porovnanie gymko vs. výška :

1, Pred prvákom - naivná, nadšená rútiaca sa nevedno kam a do akej záhuby
   Now – vyliečená z naivity, ale stále nadšená a naďalej sa rútiaca do záhuby, avšak už vie do akej a keďže ju to baví je ochotná to riziko podstúpiť.
2, Pred prvákom - 20 strán na test ? Are you kidding me ? To do zajtra nestihnem!
    Now – len 20 strán ? Pohoda, lážo- plážo.
3, Pred prvákom - idem na test a všetko viem, všetko som prešla a cítim sa celkom pripravená
    Now – ehm, nestíham, neprešla som všetko a to čom som prešla ani vlastne už neviem či viem  (pocit istoty pred skúškou nula percent)
4, Pred prvákom - vážne každý deň test si robíte srandu.....
    Now - ehm, na každom cviku test, tu zápočet a idem na predtermín – pohoda, to nejak dám...teda dúfam

http://weheartit.com/entry/292623418?context_page=3&context_query=change&context_type=search

  A zmenila ma aj skupina – predtým to bolo a daj a hento a tamto a daj daj daj....tu je to všetko o rešpekte a vzájomnej pomoci. Dáš mi niečo, dám ti aj ja....každý chvíľku ťahá pílku. Je to vzájomná podpora a pomoc. A svoju skupinu mám veľmi rada, sme super kolektív a ja si asi prvýkrát v živote užívam študentský život a to aj čas strávený s tými ľudmi. Avšak túto časť u niektorých musím vynechať, lebo mali perfektný kolektív aj na strednej. Jednoznačne ale uvidíte, že podpora je tu naozaj veľká. A máte spolutrpiteľov čo je veľké plus.

  Za polroka na škole som získala asi naviac v živote. Neľutujem tú drinu a stres či vypätie. Škola ma veľmi posunula, ako emočne a psychicky tak aj intelektuálne. Venujem sa tomu čo ma baví a napĺňa a aj keď ma to hrozne stresuje, nemenila by som to.

  Tí čo ste čítali moje prvotné výlevy viete, že z anatky som mala desy a mala som alter egá, z ktorých jedno chcelo odísť. A myslím, že keď poviem, že som na tom nebola dobre psychicky a bola som v hroznom strese bude to pravda. Kopec vecí sa mi na začiatku nepodarilo a bola som presvedčená že vyletím. Dnes si uvedomujem že počiatočné bláznenie a stresovanie ma veľmi veľa naučilo a posunulo ďalej. A že aj keď na začiatku niečo vyzerá úplne hrozivo, ak zamakám tak to dám. A kým po zápočtoch z chémie som upadala do depky, po Fx za skúšku z chémie som bola úplne pokojná. Niežeby mi to bolo jedno, ale tá škola ma naučila zvládať stres. A moje alter egá sa zjavne na čas spojili a rozhodli sa na škole ostať až kým ma fakt nevykopnú, ale to sa budú musieť veľmi snažiť, lebo mienim bojovať :D.

http://weheartit.com/entry/292394075?context_page=2&context_query=stress&context_type=search

  Medina takisto naučí, že skúška nie je len o múdrosti a kto sa koľko naučil ale aj o šťastí na otázky. Môžu vám sadnúť a nemusia. Lebo nikdy nebudete vedieť všetko. A časom sa s tým naučíte zmieriť a prijať to. Naučí vás, že nespraviť skúšku na 1x nie je pohroma, ale každý ďalší pokus vás bude stresovať viac a viac (ale aj budete vedieť viac ako na 1. termíne). Naučíte sa ako si máte rozložiť skúšky a ako zaobchádzať s časom. A budete psychicky odolnejší. Zároveň sa možno naučíte piť kávu (alebo odnaučíte keď pijete zlú kávu a nevhodne ju skombinujete, že eterická polovíla ? :D – prezývka pre moju drahú spolobojovníčku, s ktorou sa držíme a bojujeme a smejeme aj plačeme – vysvetlenie prezývky nechcite, viaže sa na interný humor.) A naučíte sa flákať prednášky, aby ste sa stihli pripraviť na cviko, alebo lepšia verzia - fláknete iné cviko, aby ste sa pripravili na dôležitejšie cviko (chudák latinčina, chémia ju vytesnala na samý okraj dôležitosti).

http://hstudies.tumblr.com/post/158150199811/study-session-in-a-local-coffee-shop-with

  Zistíte, že ste schopní presedieť nad knihami celé hodiny, že na medicíne je interný humor, ktorému pozorumejú len medici (a keby aj iní, budú si myslieť, že ste morbídni), uvidíte veci, ktoré iní nevidia, a nahliadnete pod povrch človeka a jeho zraniteľnosti. 

  A to najdôležitejšie na koniec – uvedomíte si koľko ešte neviete a získate rešpekt. Voči životu, zdraviu, ale aj voči sebe samým. A ujasnite si, že medicína je pre vás to pravé. A že za ňu budete bojovať. Zmení vás to pomaly, nečakane a nebadane, ale zmení, spraví z vás silnejšieho človeka a budete si ceniť veci, ktoré ste si pred tým tak necenili. (Napr. ísť spať bez pocitu, že ráno začína ďalší dlhý deň s knihami a učením :D)

http://weheartit.com/entry/160409171?context_page=2&context_query=i+love+medicine&context_type=search

  Tieto zmeny sú väčšinou pozitívne, aj keď vás oberú o spánok a budete to chcieť vzdať. Ale kdesi v hĺbke srdca viete, že aj keď vás ničí nedostatok spánku a máte nervy zo skúšok, stojí vám to zato.A ešte rada na záver - nevzdajte sa svojich koníčkov. V ťažkých časoch to bude jediné čo vás ako tak udrží nad hladinou :) A ešte vaši spolubojovníci a rodina :) Tí sú nadovšetko ❤️.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 Ahojte,  určite ste si všimli, že som dlhšie nič nové nenapísala, ani sa blogu aktívne nevenovala. Týmto sa ospravedlňujem všetkým, ktorým ...