pondelok 9. júla 2018

Mikrobiológia a Imunológia

Kamarátka mi dala námet na články a to jednotlivo ich zhodnotiť a popísať, tak som sa rozhodla, že začnem touto kombináciou, nakoľko spadajú pod jeden ústav a zároveň sú to prvé preklinické predmety, ktoré by už mali mať aký taký súvis s chorobami a klinickou medicínou. (Aký taký, ja som ten význam zatiaľ v mikrobiológii nenašla...)

Mikrobiológia
   Mikrobiológia bola počas roka nie veľmi zaťažujúcim predmetom až na zápočet, ktorý nemilo šokoval otázkami, pričom väčšina hranicu potrebných 60% len tesne lízla, bojujúc o každý bod k dobru. Musím sa priznať, že zatiaľ mám k tomuto predmetu veľmi negatívny postoj, netuším ako sa ho učiť a príde mi, že aj keď sa učím následne nič neviem. Síce začal krásnymi ľahkými vecami ako farbenie, ale tu jeho krása aj ľahkosť skončila a keď prišli na rad antibiotiká mala som chuť sa odstreliť. Keď od starších počúvate, že je to biflenie telefónneho zoznamu, áno je. Učilo sa mi to hrozne. Nehovoriac o tom, že cviká mi prišlo dosť o ničom. Prišlo mi to ako stratený čas, čo je možno podľa väčšiny veľká kritika, berte to ako môj subjektívny názor a ako osobu, ktorá obľubuje logické predmety, kde sa nemusí všetko od slova do slova bifliť a sú tam nejaké prepojenia. Na mikróboch som žiaľ spomínanú logiku nenašla a preto sme si zjavne nesadli. 2x či 3x sme na cvikách niečo reálne spravili, ako farbenie, pozorovanie pod mikroskopom, z toho raz nám to s kamoškou nevyšlo a nič sa nám nezafarbilo a zvyšný čas sme žial nechápali čo vidíme okrem toho, že to bolo modré, niekedy zelené a inokedy ružové. Inak fakt nemám páru čo som vlastne za ten semester pod mikroskopom videla. Zvyšný čas bola na cviku hlavne teória, ktorá šla jedným uchom dnu a druhým von. Takže za mňa má tento predmet z 10 bodov tak 3. Možno sa to budúci rok zlepší, ale ani zápočet ma nepresvedčil, že som schopná sa to naučiť. Skôr dosť hnusne zradil a pocity voči danému predmetu ešte zhnusil...



Imunológia

 Síce predmet toho istého ústavu, ale lepší. Dokonca by som povedala, že aj keď je komplikovaný, obsahuje veľa skratiek a na skúšku sa mi nie práve najlepšie učilo, po jej absolvovaní mám pocit, že som pochopila jednak zmysel predmetu ako takého a jeho význam pre kliniku. Síce ma otázka ohľadom klinického využitia na skúške zarazila (lebo ako druháčka o klinickom význame nemám ako páru, takže som na skúšajúceho iba blbo kukala čo po mne chce) prišlo mi to využiteľnejšie ako mikrobiológia.  Prednašky boli jedny z najlepších, oplatilo sa na ne chodiť, výklad bol dostatočný a síce niekedy ťažko pochopiteľný, môžem povedať, že navštívenie týchto prednášok stojí za to, len sú žiaľ nie pre každého v dobrom čase a niekedy človek bojuje sám so sebou spánok vs prednáška.  Cvičenia prebiehali v blokovej výučbe čo v praxi znamená 3x za semester v jeden deň asi 3 či 4 hodiny imunológie za sebou. Na cvičeniach sme robili omnoho viac praktických vecí ako na mikrobiológii. Nehovorím, že ma to bavilo, ale aspoň som videla čo sa ako robí, napr. metódu ELISU a iné imunologické metódy. Zápočet bol prekvapivo celkom príjemný na to aký otrasný bol z mikróbov. Učenie na skúšku bolo z iného súdka, plus som si na to dala pomerne málo dní, takže to bol boj s časom, aj sama so sebou, lebo sa mi to neučilo veľmi dobre, ale dá sa to pomerne úspešne zvládnuť aj s celkom pekným pocitom a krásnym písmenkom v Aise. Skúšajúci sú milí, snažia sa pomôcť (sú aj výnimočné prípady, kedy skôr zničili ako pomohli, ale výnimky potvrdzujú pravidlo, nie?) Ale priznám sa, pred skúškou som bola riadne vyklepaná, mala som pocit, že nič neviem, všetky detaily, ktoré som sa naučila som aj zabudla, ale musím zhodnotiť, že na skúške detaily ani nechceli, čiže som sa s nimi trápila a stresovala zbytočne. Za mňa pre tento predmet 8/10. Ak v ňom nájdete logiku, pár veci sa zbiflíte a budete používať hlavu, môže to byť váš prvý, celkom zaujímavý preklinický predmet.  




  Vyššie uvedené informácie berte ako subjektívny názor, ktorý sa od človeka k človeku môže meniť a preto striktne neplatí a je dosť možné, že vás mikrobiológia bude neskutočne baviť a pri imunológii zas budete trpieť. Dôležité je, aby ste predmet aj napriek nechuti a neláske úspešne spravili.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 Ahojte,  určite ste si všimli, že som dlhšie nič nové nenapísala, ani sa blogu aktívne nevenovala. Týmto sa ospravedlňujem všetkým, ktorým ...